Jedzenie zmniejszające stan zapalny w organizmie

0
216

Co jakiś czas słyszy się, że ogólny stan zdrowia człowieka zależy od tego co ma na talerzu oraz ile je. Mówi się też, że najzdrowsze jedzenie to te niezjedzone. Jest w tym ziarenko prawdy, czasem warto zastanowić się, czy nie spożywamy zbyt dużą ilość kalorii w ciągu dnia.

Jedzenie które leczy

Jedzenie które leczy istnieje i są to produkty, które nie wywołują w organizmie stanu zapalnego, a wręcz go zmniejszają. Do tego typu pokarmów należą przede wszystkim owoce oraz warzywa, głównie te z naszego ogródka lub z upraw ekologicznych. W uprawach organicznych do produkcji warzyw i owoców nie są dodawane nawozy sztuczne, nie stosuje się środków ochrony roślin. Producent gwarantuje nam najlepszą jakość. Możemy zaufać logo zielonego listka, ponieważ nad producentem czuwa prawo. Częste kontrole i badania sprawiają, że ekologiczna żywność jest naprawdę zdrowa i wolna od chemii. W zdrowej diecie, według obecnych trendów medycznych, powinno być jak najmniej mięsa oraz produktów pochodzenia zwierzęcego. Mowa tutaj nie tylko o mięsie, ale też o nabiale. Weganizm jest więc uznawany za dietę, która uzdrawia i zapewnia długie życie w zdrowiu. Dzieje się tak, ponieważ naukowcy uważają, że produkty pochodzenia zwierzęcego wywołują w organizmie stan zapalny. Prozdrowotne antyoksydanty, w które bogate są warzywa i owoce likwidują wolne rodniki i zabezpieczają komórki przed stresem oksydacyjnym. Dzięki temu organizm lepiej radzi sobie z mutagenami, jest chroniony przed powstawaniem komórek nowotworowych.

Stan zapalny odpowiada za nasze ogólne samopoczucie

Osoby, które są bez energii, ciągle zmęczone i rozdrażnione mogą cierpieć na zbyt duże nagromadzenie się grzybów w organizmie. Zmiana diety na wegańską lub ograniczenie ilości mięsa i nabiału powinno poprawić nasze samopoczucie. W diecie musimy zadbać o optymalną ilość błonnika. Włókna roślinne, które są nierozpuszczalne w jelitach człowieka są doskonałą pożywką dla pożytecznych bakterii jelitowych. Mikroflora bytuje w jelicie grubym, czyli w końcowym odcinku przewodu pokarmowego. Jej zadaniem jest wytwarzanie większości neuroprzekaźników oraz witamin z grupy B. Zarówno jedne, jak i drugie odpowiadają za funkcjonowanie naszego układu nerwowego. Dzięki nim lepiej się czujemy, dłużej i efektywniej śpimy, mamy dobry humor i optymalny apetyt. Błonnik z racji tego, że jest nierozpuszczalny przechodzi przez jelita w prawie niezmienionej formie, dzięki temu oczyszcza się i sprawia, że resztki pokarmu nie zalegają w końcowych odcinkach przewodu pokarmowego.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here