Sposób na dobre odżywianie

0
286

Każdy z nas musi zdrowo się odżywiać. To nie frazes klepany już przez wszystkie stacje telewizyjne, jak również przez znane serwisy społecznościowe. Tak, obecnie bardzo dużo się o tym mówi, ponieważ mamy do czynienia coraz więcej z nadwagą i otyłością – chorobami cywilizacyjnymi XXI wieku. Należy więc na to uważać, dzięki czemu będziemy cieszyć się zdrowiem oraz energią życiową.

Piramida żywienia

W powrocie do dobrych nawyków żywieniowych może pomóc nam coś, co każdy z nas na pewno poznał już jakiś czas temu na lekcji biologii lub przyrody w szkole podstawowej. Mowa tutaj o piramidzie żywieniowej, która ukazuje w sposób graficzny jak powinniśmy się odżywiać. Jak wyglądają piramidy chyba każdy z nas zdaje sobie sprawę. Są to budowle w kształcie trójkątów z czubkiem zwężającym się u góry. Taka jest właśnie nasza piramida żywieniowa. U dołu znajdują się rzeczy, które powinny być obecne każdego dnia w naszym życiu. Z kolei u góry zostały zamieszczone takie rzeczy, które należy zminimalizować lub (o wiele lepiej!) całkowicie pozbyć się ich z naszego życia. Na przestrzeni czasu piramida obrazująca prawidłowe zasady żywienia zmieniała się.

Nowa piramida

Od 2019 roku obowiązuje nowa piramida, gdzie u dołu przy samej podstawie znajduje się wszelkiego rodzaju ruch i sport. Wcześniej takie rzeczy nie były ujęte w piramidzie, jednak nadeszła bardzo korzystna zmiana, ponieważ mało kto zdaje sobie sprawę jak ważna w naszym życiu jest aktywność ruchowa. Nie musimy decydować się na zawodowe uprawianie sportów, których nie lubimy. Jednak codzienny spacer, trening fitness w zaciszu własnego domu, wizyta na siłowni, jazda na rowerze, basen – jest tego naprawdę bardzo dużo i każdy z nas na pewno znajdzie coś odpowiedniego dla siebie. Co w następnej kolejności prezentuje nam piramida żywienia? Otóż mamy teraz do czynienia z warzywami i owocami. Przy czym większy nacisk kładzie się na warzywa, które są mniej kaloryczne. W owocach znaleźć można dużą ilość cukrów, dlatego należy uważać z ich ilością oraz czasem spożywania. Kolejnym krokiem są pieczywa pod wszelaką postacią. Jeżeli tylko ktoś ma taką możliwość to powinien z jasnego chleba przerzucić się na wersję ciemną – bardziej zdrową. Razem z pieczywem mamy do czynienia również z makaronami, kaszami – ogółem wszystkimi produktami na bazie mąki. Kolejnym krokiem są wszystkie produkty nabiałowe. Przedostatni stopień piramidy to wszelkiego rodzaju ryby oraz mięsa. Na ostatnim stopniu znajdują się tłuszcze, które są bardzo szkodliwe dla naszego organizmu – jeżeli zdecydujemy się na ich złą jakość.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here