1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer>

Kołobrzeg - Ustronie Morskie

Kołobrzeg - Ustronie Morskie

Szlak rowerowy z Kołobrzegu w kierunku wschodnim przemierza nadmorski Ekopark Wschodni (Solne Bagno) w kierunku Lasu Kołobrzeskiego, w którym odkryć można bogactwo przyrody. Liczne bagna, nad którymi unoszą się opary, przypominają o dziewiczości tego dużego kompleksu leśnego. Dalej ścieżka położona jest malowniczo nad samym brzegiem morskim. Kierując się w stronę Ustronia Morskiego możemy d... Więcej…

Dźwirzyno - Kołobrzeg

Dźwirzyno - Kołobrzeg

Asfaltowa ścieżka rowerowa biegnie malowniczymi lasami wzdłuż brzegu morza Bałtyckiego od miejscowości Dźwirzyno w kierunku Kołobrzegu przez byłe tereny wojskowe wzdłuż morza Bałtyckiego z dala od zgiełku miasta. Ścieżka kończy się w zabytkowym parku im. Jedności Narodowej w zachodniej części miasta Kołobrzeg.. Ścieżka oświetlona.

Więcej…

Ustronie Morskie - Mielno

Ustronie Morskie - Mielno

Trasa R-10 za Ustroniem Morskim jest wyjątkowo malownicza. Ścieżka odbija nieco od brzegu morza i wiedzie przez lasy, pola uprawne i pagórki, które nie powinny sprawić amatorom rowerowych wypraw zbytnich trudności, za to dzięki lekko pofałdowanym terenom, krajobraz tej części polskiego wybrzeża jest naprawdę zachwycający.

Więcej…

Mrzeżyno - Dźwirzyno

Mrzeżyno - Dźwirzyno

Trasa rowerowa Mrzeżyno - Dźwirzyno przebiega w nieznacznej odległości od morza. Głównie wiodąca przez las. Po drodze podziwiać możemy nie tylko Bałtyk, ale również bardzo malownicze Jezioro Resko.
W lutym 2011r. rozpoczęła się realizacja zadania inwestycyjnego pod nazwą "Przebudowa drogi powiatowej nr 0152Z Mrzeżyno - Dźwirzyno - Kołobrzeg wraz z przebudową mostu na kanale Resko, etap I... Więcej…

Pogorzelica - Mrzeżyno

Pogorzelica - Mrzeżyno

Szlak R-10 w relacji Pogorzelica - Mrzeżyno przebiega obecnie przez malownicze nadmorskie tereny, a jego trasa, której długość wynosi blisko 14 km, jest bardzo urozmaicona i z pewnością każdy amator dwóch kółek znajdzie tu coś dla siebie.
Ścieżka przecina zarówno wymagające leśne tereny, jak i łagodne odcinki znajdujące się bliżej terenów zabudowanych. Wszystko to w połączeniu z nadmorsk... Więcej…

Previous
następna

Najpopularniejsze

Najnowsze

Najlepiej ocenione

Ogólne

O Szlaku R-10

Międzynarodowy Szlak Rowerowy wokół Bałtyku R-10 (Nadmorski Szlak Hanzeatycki) to międzynarodowy okrężny szlak rowerowy sieci EuroVelo (EV10) przebiegający dookoła basenu Morza Bałtyckiego. Trasa o łącznej długości 7.930 km łączy najważniejsze miasta nadmorskie. Jadąc z Gdańska przez Kaliningrad, Kłajpedę, Rygę, Tallinn, Sankt Petersburg, Helsinki, Vaasa, Oulu, Sundsvall dotrzeć można do Sztokholmu a stamtąd przez Ystad, Malmö, Kopenhagę, Odense, Rostock z powrotem do Gdańska.

Polski odcinek szlaku przebiega przez tereny województw: zachodniopomorskiego, pomorskiego i warmińsko-mazurskiego.

Przebieg szlaku R-10 na terenie Polski:
Świnoujście ? Międzyzdroje ? Dziwnów ? Rewal ? Kołobrzeg ? Mielno ? Darłowo ? Jarosławiec ? Ustka ? Łeba ? Władysławowo ? Gdynia ? Sopot ? Gdańsk ? Elbląg ? Frombork ? Braniewo ? Gronowo

Obszary Południowego Bałtyku, w tym także Polski północnej mają nadzwyczajne predyspozycje dla turystyki rowerowej - cechują się umiarkowanym klimatem, dużą różnorodnością krajobrazową, niedużą gęstością zaludnienia, rozproszonymi osadami, dużą ilością obszarów pięknych, jezior i rzek, lasów, zabytków i wreszcie różnorodnością fauny i flory w wielu parkach narodowych, (wieloma o randze światowej), które to wyróżniki znakomicie nadają się do średnio i długodystansowej turystyki rowerowej. O ile w krajach skandynawskich i w Niemczech północnych sieć dróg rowerowych została już nieźle rozwinięta - to w zarówno w Polsce jak i wschodniej części regionu Morza Bałtyckiego wciąż jest wiele do zrobienia.

O EuroVelo

EuroVelo to projekt sieci dwunastu wysokiej jakości międzynarodowych tras rowerowych, zaakceptowany do realizacji w roku 1997. Całkowita długość szlaków ma wynosić ponad 60 tys. km, do tej pory zbudowano ponad 20 tys. km. Szlaki te mają sprzyjać rozwojowi turystyki rowerowej na całym kontynencie - budowane są w oparciu o już istniejącą sieć lokalnych ścieżek i dróg, łącząc je w jeden system.Sieć ma połączyć duże miasta i atrakcyjne tereny turystyczne wszystkich krajów Europy. Autorem projektu jest Europejska Federacja Cyklistów, patronat objęła Komisja Europejska. Celem budowy sieci EuroVelo jest promocja roweru i zachęcanie do rezygnacji z samochodu.

W czerwcu 2001 r. oddano do użytku, jako pierwszy kompletny, szlak nr 12 - Obwodnicę Morza Północnego o długości 5932 km, przebiegającą przez 7 krajów: Belgię, Holandię, Wielką Brytanię, Danię, Szwecję, Norwegię, Niemcy. Łącznie gotowe jest już ponad 22 tys. km.
Wszystkie drogi EuroVelo są wyznaczane i budowane wg jednolitych kryteriów technicznych. Kraje zachodnioeuropejskie mają ułatwioną sytuację, bo w dużej mierze korzystają z już rozwiniętych sieci regionalnych i narodowych dróg rowerowych.

Według planów przez Polskę przebiegają odcinki szlaków nr 2, 4, 9, 10 i 11.
Przez Pomorze biegnie Szlak Bursztynowy (R-9) oraz Szlak Rowerowy wokół Bałtyku (R-10)

Więcej na:
ecf.com
vikipedia.org